יום שני, 26 בדצמבר 2016

לא סתם ספה – ספה פינתית איכותית חלק 1

הספה המקורית שלנו צריכה לעבור לבית אבות?! החלטנו כי הגיע הזמן לשדרג. כאשר אנו מחליטים לפנות לחנויות הרהיטים המפוזרות בכל עיר, לרוב אנו באים ללא ניסיון או הבנה ממשית במבנה הרהיטים עצמם או מה יש לבדוק כדי לוודא כי הם איכותיים עבורנו וימשיכו עמנו שנים ארוכות.
כדי להגיע מוכנים מראש, יש לשים לב למספר פריטים בספה פינתית:
  1. המסגרת – מסגרת היא המבנה הבסיסי של הספה והוא בעצם המהותי ביותר מבחינת יציבות ושימור לאורך זמן. ישנם מספר סוגים של עץ מהם אפשר לייצר ספות. מומלץ שלא לבחור בעצי אלון, אך כעקרון החשוב ביותר הוא שייבשו את העץ כמו שצריך. יש גם לוודא כי החיבורים בין חלקי הספה הפינתית הם חזקים וקלים יחסים לפירוק והרכבה, אך לא ברמה שיווצר מצב והספה תתפרק לכם בכל רגע. חשוב שיהיה לכם קל לפרק ולהרכיב את הספה, בייחוד אם כל חלק של הספה מתפרק בנפרד, משום שיתכן ותרצו לשנות את סדר חלקי הספה מעת לעת. בספות איכותיות, ישנו אף התקן עץ נוסף בפינות של ספה פינתית, אשר אמורים למנוע מהן להתפרק.

  1. קפיצים – מערכת הקפיצים של כל ספה פינתית משפיעה על איכות הישיבה והמושבים של הספה – ככל שהקפיצים טובים יותר, כך הספה תהיה עמידה יותר בפני בלאי, קריעה ושחיקה של הספה. ספות איכותיות מכילות מערכות של שמונה קפיצים אשר הפועלים קושרים בעצמם למסגרות הספות הפינתיות. ישנה מערכת נוספת אשר נקראת מערכת S שנחשבת איכותיות מאוד וסידור הקפיצים בה הוא בצורת S.  

  1. כריות – סוג המילוי בכריות הספות הפינתיות שלכם יקבע את האופן בו הספות שלכם יספגו צורה ויספקו נוחות עבורכם. צפיפות גבוהה מסמנת איכות גבוהה משום שהספה חוזרת לצורתה המקורית ולא מקבלת את צורת הפרט שישב בה קודם לכן. מילויים אחרים כמו כותנה, לדוגמא, יהיו עמידים בהתחלה, אך עם הזמן יתחילו לשקוע.

למידע נוסף על ספות פינתיות לעיצוב הבית - http://www.arrena.co.il/ספות-פינתיות/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה